Witaj gościu na NaFarcie.pl! Zarejestruj się i dołącz do nas!

Witaj gościu! Zaloguj się lub Zarejestruj, aby móc w pełni korzystać z naszego forum!


[Poradnik] System rang w CS:GO.

Rozpoczęty przez Paranormal Activity`, 19.01.2015

1 odpowiedzi w tym temacie
Przeszłość czy przyszłość?

Farciarz

  • Liczba postów: 2 966
  • Sklep: Paranormal Activity`
  • Nick z gry: Police - Paranormal
  • Stary wyga
    Przeszłość czy przyszłość?
    Farciarz

  • Liczba postów: 2 966
  • Sklep: Paranormal Activity`
  • Nick z gry: Police - Paranormal
  • Reputacja: 896
    Farciarz
    Stary wyga
    #1
    Czy czujesz się zagubiony w sprawach działania meczy rankingowych, niejasno przedstawionych przez Valve? Nie wiesz jak działa system ELO? Czy masz problemy z awansowaniem z rangi Srebro (Silver) do Złoty Laur (Gold Nova)? Czy utknąłeś na jednej randze i nie możesz awansować, mimo wielu zwycięstw? W takim razie trafiłeś we właściwe miejsce. 

    W tym poradniku postaram się w najlepszy sposób wyjaśnić Ci w jaki sposób działa system rang w CS:GO i co potrzebujesz aby awansować. Pamiętaj, że wszystko co tutaj opisuję, jest oparte tylko na moim własnym doświadczeniu z niezliczoną ilością kont i udawaniu na nich nowych, słabych graczy (tzw. smurf) - innymi słowy nie mam żadnego oficjalnego dowodu moich rozważań. Jednakże wierzę, że wszystko co napisałem, jest zgodne z prawdą ze względu na to, że posiadałem, grałem (i smurf'owałem) naraz na ponad 50 różnych kontach w przeszłości i zdobywałem rangi od Srebra (Silver) aż po Orła (Eagle).

    Rangi w CS:GO:
    Na dole strony jest TL;DR (too long didn't read), czyli skrót najważniejszych informacji z poradnika dla tych, którym nie chce się czytać całości :)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    [color=#66c0f4][size=large]System rankingowy ELO w szachach:

    System rankingowy ELO jest metodą obliczania relatywnych umiejętności graczy w meczach gracz-kontra-gracz w grach typu szachy.

    Różnica w rankingach pomiędzy dwoma graczami służy do przewidzenia wyniku meczu. Dwóch graczy z tymi samymi rangami, którzy grają przeciwko sobie, powinni zdobyć identyczną ilość punktów. Wynik oczekiwany gracza, którego ranking jest o 100 punktów większy od jego przeciwnika wynosi 64%, jeżeli różnica wynosi 200 punktów, wtedy przewidywany wynik dla silniejszego gracza to 76%.

    Ranking ELO każdego gracza jest reprezentowana przez liczbę, która może wzrastać lub maleć w oparciu o wyniki meczy rankingowych pomiędzy graczami. Po każdym meczu zwycięzca otrzymuje punkty kosztem przegranego. Różnica między rankingiem zwycięzcy i przegranego określa pulę punktów zdobytych lub utraconych po meczu. W serii meczy pomiędzy graczami z odpowiednio wysokim i niskim rankingiem, oczekuje się że wysokopoziomowy gracz zdobędzie więcej zwycięstw. Jeżeli gracz z wysokim rankingiem wygra mecz, tylko to zdobędzie tylko kilka punktów od niskopoziomowego gracza. Jednakże, jeśli gracz z mniejszą rangą wygra, to zyska ich wiele od gracza z wysokim poziomem. Gracz z mniejszą ilością punktów także ich kilka dostanie od gracza z wyższą rangą w przypadku remisu. Oznacza to, że system jest "sprawiedliwy". Gracz, który posiada dość niski ranking powinien w dłuższym okresie czasu stawać się coraz lepszym, zanim system rankingowy to odnotuje, a zatem powinien zdobyć punkty do czasu, aż system odzwierciedli jego prawdziwe umiejętności.
    z czasem staje się coraz lepszy zanim system rankingowy będzie w stanie to przewidzieć, aż w końcu zdobędzie punkty do czasu, aż w końcu ranking odzwierciedli jego prawdziwe umiejętności


    System rankingowy ELO w CS:GO:
    Ktoś mógłby zapytać, że skoro system rankingowy jest używany w grach 1vs1, to jak może być stosowany w rozgrywkach drużynowych 5v5 takich jak CS:GO? Odpowiedź jest prosta: każda runda (proszę pamiętać, że każda RUNDA, nie każda gra) będzie traktowana tak jak jedna partia w szachy, w której oczekuje się, że drużyna która ma więcej punktów ELO wygra. Każdy zespół składa się z 5 zawodników, którzy mogą (lub nie) mieć taką samą rangę, więc ich łączna ilość punktów ELO będzie traktowana do przewidzenia ogólnego wyniku meczu. W związku z tym w przypadku przegranego meczu, gracz który posiada mniej punktów ELO od reszty drużyny, straci (odda wrogiej drużynie) mniej punktów od jego kolegi z ich większą ilością, w przypadku przegranej rundy i vice versa.
    Należy mieć na uwadze, że każda ranga obejmuje szeroki zakres punktów ELO. Na przykład dwie osoby z tą samą rangą nie muszą posiadać takiej samej ilości punktów. Gracz blisko awansu ma oczywiście więcej punktów ELO niż gracz, który jest blisko degradacji, mimo że w danym momencie nadal mają tę samą rangę. Można powiedzieć, że ranga w grze to określenie ilości punktów ELO z danego zakresu tych punktów.

    Warto mieć na uwadze, że zakres ilości punktów ELO, decydujący o randze danego gracza NIE jest względny. Oznacza to, że np. gracze mający 1000-1500 punktów mają rangę Elitarny Mistrzowski Obrońca (Master Guardian Elite), podczas gdy gracz posiadający 1450 punktów zdobywając 51 punktów zdobędzie rangę Wybitny Mistrzowski Obrońca (Distinguished Master Guardian), ale może ją stracić jeśli przegra dokładnie 51 punktów w następnych meczach. Wspomniałem o tym, ponieważ według innego poradnika istnieje teoretyczny "suwak", czy też "licznik" odpowiedzialny za zdobywanie rang, który przy awansie lub degradacji był resetowany, co w moim odczuciu doświadczenie pokazało, że to nie jest zgodne z prawdą. Rzadko się zdarza, że gracz może zostać zdegradowany ze zdobytej rangi, ponieważ stracił wystarczająco dużo punktów , a NIE ponieważ punkty zostały zresetowane.

    Aby rzucić trochę więcej światła na ten temat, chciałbym pokazać Wam pewien przykład, jednakże proszę pamiętać że te numery i informacje poniżej są tylko moimi domysłami i nie są (i pewnie nie są) dokładne:
    Mistrzowski Obrońca 2 (Master Guardian 2) = 500-999 punktów 
    Elitarny Mistrzowski Obrońca (Master Guardian Elite) = 1000-1499 punktów
    Wybitny Mistrzowski Obrońca (Distinguished Master Guardian) = 1500-1999 punktów
    Legendarny Orzeł (Legendary Eagle) = 2000-2499 punktów

    Drużyna #1 zawiera 4 graczy z rangą EMO (MGE) oraz 1 z WMO (DMG) z sumą punktów 6900:
    • Gracz A = EMO z 1200p
    • Gracz B = EMO z 1350p
    • Gracz C = EMO z 1050p
    • Gracz D = WMO z 1850p
    • Gracz E = EMO z 1450p







    Drużyna #2 zawiera 3 graczy z rangą EMO (MGE) i 2 WMO (DMG) z sumą punktów 6600:
    • Gracz F = WMO z 1600p
    • Gracz G = EMO z 1100p
    • Gracz H = EMO z 1050p
    • Gracz I = WMO z 1650p
    • Gracz J = EMO z 1200p







    Jak widzimy drużyna #1 ma większą ilość punktów od #2, mimo że mają niższe rangi. W związku z tym przewiduje się, że drużyna #1 będzie wygrywać rundy do czasu, aż stracą ich wystarczająco dużo, aż w końcu będą ich mieli mniej od drużyny #2. Dlatego też drużyna #1 zdobędzie mniej punktów przy wygranej rundzie od drużyny #2 ponieważ są pretendentami do zwycięstwa, jednakże jeśli drużynie #2 uda się wygrywać rundy, to zdobędą oni więcej punktów od drużyny #1. Wszystkie punkty zdobyte i stracone są zabierane od drużyny przeciwnej, więc nie ma mowy że dostaniesz je znikąd. Jeżeli jakiś gracz dostaje punkty, to drugi musi je stracić.

    Nawet jeśli drużyna #2 zdobędzie większą sumę punktów poprzez wygrywanie rund, to te punkty NIE SĄ przydzielane równomiernie jej członkom. Gracz z mniejszą ilością punktów ELO będzie miał większy udział od gracza który ma ich więcej. W związku z tym jeśli drużyna #2 wygra rundę i zgarnie np. 100 punktów od drużyny #1, to Gracz H dostanie więcej punktów od Gracza I. Każdy gracz NIE dostanie po równo 20 punktów.

    Sama gra NIE jest oczywiście w stanie przewidzieć, czy dana drużyna wygra dany mecz lub ile rund wygra. Każda pojedyncza runda jest traktowana tak jak gra w szachy. Drużyna z większą ilością punktów zawsze jest pretendentem do wygranej, dopóki nie straci wystarczająco punktów, aż w końcu drużyna przeciwna będzie ich miała więcej. Tak więc drużyna z większą ilością punktów zawsze traci więcej punktów w przypadku przegranej rundy i zdobywa mniej w przypadku wygranej niż drużyna przeciwna.

    Jednakże, istnieje inny czynnik brany także pod uwagę zwany MVP (ang. "Most Valuable Player" - Najbardziej Wartościowy Gracz). MVP jest przyznawane graczowi, który teoretycznie wykonał najwięcej dla swojej drużyny. Należy pamiętać, że nawet gracz co zabił 5 przeciwników może nie otrzymać MVP, jeśli inny rozbroił lub zdetonował bombę. Powodem dlaczego tak się dzieje jest to, że CS:GO jest grą drużynową - gracz może zabić całą wrogą drużynę, ale przegrać rundę, bo nie ma zestawu rozbrajającego i nie zdąży rozbroić bomby na czas.

    Gracz który posiada najwięcej punktów w drużynie jest pretendentem do zdobycia MVP w każdej rundzie do czasu aż ktoś inny zdobędzie więcej punktów. Jeśli gracz z największą ilością punktów zdobędzie MVP, otrzyma swoją "działkę" punktów ELO odjętą z puli wrogiej drużyny, jednak jeśli okaże się, że ktoś inny zdobył MVP, to ten gracz otrzyma punkty ELO kosztem innych (punkty które są przyznawane w przypadku wygranej rundy, nie od pozostałych graczy z drużyny w której było wtedy MVP). Innymi słowy, każdy kto zdobywa MVP otrzyma ZNACZNIE większy udział w punktach ELO od innych graczy.

    MVP nie wytwarza punktów ELO znikąd, tylko przyznaje większą ilość wygranych punktów. Jeśli gracz z największą ilością punktów ELO otrzyma MVP, może otrzymać lub nie musi więcej punktów od innych graczy, ponieważ to wszystko zależy od konkretnego zespołu, tzn. ile każdy z graczy miał punktów. Ale ogólnie rzecz biorąc, zdobywanie MVP ma duży wpływ na to, ile punktów otrzyma dany gracz w przypadku wygranej rundy.


    Czynniki wpływające na punkty ELO:
    Istnieją dwa i TYLKO dwa czynnika które mogą mieć wpływ na ilość punktów ELO gracza (zarówno ich zdobywanie jak i utrata):

    Pierwszym i najważniejszym jest wygranie/przegrywanie rund:

    Ty i inni gracze z Twojej drużyny zawsze tracicie punkty jeśli przegraliście rundę. To, ile punktów każdy z graczy stracił, zależy od ilości punktów jaką miał na początku gry. Gracz z większą ilością punktów może stracić więcej od gracza co miał ich mniej w przypadku przegranej rundy.

    Ty i inni gracze z Twojej drużyny zawsze otrzymujecie punkty w przypadku wygranej rundy. Ile tych punktów każdy z graczy dostanie zależy od tego, ile każdy z nich miał na początku gry. Gracz z większą ich ilością otrzyma ich mniej od gracza z ich mniejszą ilością w przypadku wygranej rundy.

    Wniosek: niemożliwym jest zdobycie punktów ELO w przypadku przegranej rundy lub stracenie ich w przypadku wygranej.

    Drugim ważnym czynnikiem jest MVP:
    Gracz który otrzyma MVP jest nagrodzony znacznie większym udziałem punktów ELO od pozostałych czterech graczy. Jednak, jeśli gracz z największą ilością punktów otrzyma MVP to otrzyma mniej punktów, niż gdyby inny gracz z mniejszą ilością punktów zdobył MVP. Tylko nie myślcie źle: on wciąż otrzyma dużo więcej punktów od pozostałych graczy którzy nie otrzymali MVP.

    Wniosek: gracz z największą ilością MVP najprawdopodobniej zdobędzie najwięcej punktów ze wszystkich graczy.

    Pozostałe czynniki wypisane poniżej nie mają ŻADNEGO wpływu na rangi i punkty dopóki nie prowadzą one do zdobycia MVP:
    • zabijanie, asysty i śmierci,
    • zabijanie kolegów z drużyny i samobójstwa (co nie oznacza, że jest to mile widziane),
    • strzały w głowę (headshot'y),
    • dokładność,
    • zabójstwa granatami, nożami, asasynacje czy inne wymyślne zabójstwa,,
    • czas trwania każdej rundy,
    • wygrywanie/przegrywanie rundy bez podłożenia bomby,
    • pozycja w tabelce wyników i wynik,
    • osiągnięcia (achievement'y) zdobyte w trakcie gry,
    • ratowanie zakładników i strzelanie do nich,
    • zadane obrażenia lub przyjęte na klatę,
    • inne (cokolwiek sobie wyobrazisz).


    Jak działa system rang:
    Jak już zostało wspomniane, każda ranga obejmuje szeroki zakres punktów ELO. Na przykład dwóch graczy z tą samą rangą nie muszą posiadać tyle samo punktów ELO czy umiejętności, więc gracz który jest bliżej do awansu ma oczywiście więcej punktów od gracza co jest blisko utraty rangi. Jeśli mecz składa się z 2 drużyn, które mają po 5 graczy z rangą Orła, to nie musi to oznaczać że każda drużyna ma 50% na wygraną i każda dostanie/straci tyle samo punktów ELO w przypadku wygranej/przegranej rundy.

    To, co wspomniałem powyżej jest najważniejszą informacją, którą ludzie zazwyczaj przegapiają. W celu zdobycia rangi potrzebujesz zdobyć odpowiednią ilość punktów ELO która jest określona jako minimalne wymagania. To samo dotyczy utraty rangi. Załóżmy, że gracz który jest w przedziale 1000-1499 punktów ELO ma rangę EMO (MGE). Gracz, który ma 985 będzie potrzebował co najmniej 15 punktów aby został awansowany do tej rangi i nie ma znaczenia ile punktów straci, a ile zdobędzie po drodze. Jak tylko spełni wymóg 1000 punktów to zdobędzie rangę EMO (MGE). Samo przyznanie rangi może się opóźnić w 1 czy 2 meczach, ale gracz zawsze będzie dopasowany do innych graczy z podobną ilością punktów ELO (będzie grał przeciwko EMO (MGE) mimo, że ma MO2 (MG2)).

    To co próbuję Wam przekazać jest to, że nie ma opóźnienia lub błędu w obliczaniu aktualnej ilości punktów ELO (tylko rang). To jest powód dlaczego czasami widzimy graczy z mniejszymi rangami (lub bez) w meczach przeciwko tym, co mają większą rangę. Po prostu ich punkty ELO są podobne i obaj są blisko awansu/degradacji. System nie dobiera graczy w oparciu o ich rangi, ale o ilość punktów ELO.


    Autorzy: RetriButioN.
    Poradnik został skopiowany z oryginalnej strony steam, gdzie można przeczytać/obejrzeć dalszą część poradnika dotyczącego systemu rang w CS:GO.




    BEST IN THE WORLD

    Weteran NF

  • Liczba postów: 1 685
  • Sklep: Volo_DM
  • Nick z gry: Vole'NNN
  • Stary wyga
    BEST IN THE WORLD
    Weteran NF

  • Liczba postów: 1 685
  • Sklep: Volo_DM
  • Nick z gry: Vole'NNN
  • Reputacja: 837
    Farciarz
    Stary wyga
    #2
    Dzięki za poradnik :)



    [Obrazek: giphy.webp]
    Podobne wątki
    Wątek:
    Autor
      /  
    Ostatni post
    Odpowiedzi:: 0
    Wyświetleń:: 1 002
    23.02.2015, 15:16
    Ostatni postParanormal Activity`
    Odpowiedzi:: 0
    Wyświetleń:: 895
    23.02.2015, 15:14
    Ostatni postParanormal Activity`
    Odpowiedzi:: 0
    Wyświetleń:: 907
    23.02.2015, 15:12
    Ostatni postParanormal Activity`
    Odpowiedzi:: 2
    Wyświetleń:: 989
    05.02.2015, 16:11
    Ostatni postADIKOFF
    Odpowiedzi:: 0
    Wyświetleń:: 704
    05.02.2015, 15:30
    Ostatni postParanormal Activity`
    Odpowiedzi:: 0
    Wyświetleń:: 924
    05.02.2015, 15:29
    Ostatni postParanormal Activity`

    Skocz do:

    Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości